fredag den 18. maj 2012

Ny PR fra Furesøen - Sådan!

Efter et par aflyste møder gav jeg mig selv en halv fridag og den skulle selvfølgelig bruges på at jagte de store forårsgedder i Furesøen! Jeg ankom til søen ved en 9-tiden og fik rigget grej og båd til. Forholdene var tæt på perfekte - Næsten ingen vind, 13 grader og fuld sol.

Jeg havde for et par dage siden købt et par nye Savage Gear 25 cm 4play woblere i nogle hidsige farver og jeg valgte at starte med én af dem samt en lille Alien Eel, som tidligere havde givet gode resultater. Jeg havde ikke engang fisket i 10 minutter inden stangen med 4play wobleren knækkede fuldstændig sammen - hurtigt modhug og fast fisk! Jeg kunne straks mærke at det var en pæn fisk og det fik jeg især bekræftet, da den vendte foran båden og tog et 10-15 meters udløb. 

Fangstnettet havde jeg ikke fået pakket ud, så jeg måtte håndlande den flotte geddemadamme, som var kroget rigtig fint og sikkert i kæben. Da jeg ikke havde min trofaste fiskemakker Jens med måtte jeg smide fruen i en sack og sejle ind til Yachtklubben, hvor et par flinke fritidssejlere hjalp med fotografering. Efter en kort fotosession blev gedden vejet til 8,12 kg, 109 cm og ikke mindst; ny personlig rekord - FEDT! :)

8,12 kg - Ny PR!
109 cm rovfisk
Efter denne fantastiske start fortsatte jeg det gode geddefiskeri i cirka 3 timer og her blev det til yderligere 3 fisk - 2,21 kg, 3,43 kg og 5,07 kg. Alle fisk blev fanget ved dørgning på 25 cm 4play woblere i orange farver. Fidusen i dag var at dørge med fuld fart på 3-4 meter vand i Store Kalv.

5,07 kg
Nedenstående 4play wobler var dagens storfanger med 3 ud af 4 fisk.

2,21 kg
Igen en rigtig god dag med geddefiskeriet på Furesøen, som virkelig giver fuld valuta for pengene på de her korte ture. Søndag aften er vi på den igen, så lad os håbe det gode fiskeri fortsætter.

Knæk og bræk til alle derude!

3 kommentarer:

  1. Henrik Sally Jacobsen18. maj 2012 kl. 22.35

    Fandme cool! Og ingen hemmeligheder. Sådan!

    SvarSlet
  2. Godt gået - Flot fisk!

    SvarSlet
  3. Rigtig flot fisk! Tillykke med ny PR!

    SvarSlet