mandag den 24. marts 2014

KONGE forårsdag på søen!

Der var ingen af mine fiskevenner som ville lege i dag, så jeg måtte afsted alene. Som en lille trøst havde jeg 20-25 skaller med i dammen og de skulle vise sig at blive mine rigtig gode venner denne dag.

Lige fra morgenstunden var der action og dagens første fisk kom hurtigt i båden: En tromletyk dame på 95 cm og 7,37 kg., som tog skallen i en kæmpe vending i overfladen. Smukt syn. Det var i øvrigt et dobbelthug, så der var kaos i båden fra start :)

7,37 kg - 95 cm

Kl 11.30 runder jeg de første 10 fisk i båden og kort efter bukker den ene bundstang sammen samtidig med en af flådstængerne. Jeg giver modhug på begge stænger og smider bundstangen tilbage i stangholderen. Gedden på flådstangen kommer hurtigt til syne. En lille pjevs på 3-4 kilo - Hurtig afkrogning i vandet og videre til næste stang. Den føles lidt tungere og tager nogle hidsige udløb. Efter 5 minutters tovtrækkeri giver den op og jeg kan lande en tynd, men super flot gedde på 8,99 kg og hele 116 cm. Gad vide hvad den havde vejet hvis den ikke havde smidt rognene :)

116 cm - 8,99 kg
Herefter går fiskeriet lidt i stå og jeg får tid til at nyde den dejlige forårssol. Fiskene hugger i ny og næ og kl 17.30 er jeg oppe på 17 fisk og der er kun 2 skaller tilbage. Jeg sejler mod havn og begynder stille og roligt at pakke sammen. Da der stadig er masser af dagslys tager jeg et sidste sats med de sidste skaller og der går kun få sekunder før den ene spole pisker derudaf. Et kontant modhug og fisken er på. En verdensklasse fight følger og jeg er sikker på at det er en 10 kilos, men desværre har den bare haft overnaturlige kræfter og vægten stopper på 7,24 kg.

102 cm - 7,24 kg
10 minutter senere taber den sidste skalle kampen til en 4 kilos gedde og fiskeriet slutter dermed, da der er fuldstændig udsolgt af agnfisk. Dagen ender med en fantastisk solnedgang på vej ind, så kald det bare for en KONGE DAG, for det var det virkelig :)

Alle gedder (19 stk) blev selvfølgelig nænsomt genudsat. De fleste blev taget oppe i vandet på 3-6 meter vand.

Solopgang
Min længste gedde til dato - 116 cm
116 cm
Jeg skal lære at holde nallerne væk fra de gællelåg
Solnedgang når det er aller bedst

Herover en lille film af gedden på 8,99 kg.

Fangstmetode: Skaller fisket højt i vandet. 4-5 stk blev taget direkte i overfladen. De andre 2-3 meter nede. 
Vindstyrke: 1-4 m/s
Vandtemperatur: 6,5-7 grader
Vejr: Solskin
Fisketid: 11 timer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar