lørdag den 27. september 2014

Monsterfisk i Thailand

For et par uger siden kom jeg hjem fra Thailand, hvor jeg er har været hvert år i september de sidste 5 år i træk. Som nogen måske ved har Thailand nogle fantastiske put'n'take søer med en masse interessante og rigtig store fisk. I gennem årene har jeg fået fisk op til 60 kg, som jeg også har skrevet om tidligere her på bloggen.

I år havde jeg læst om en ny sø (Jurassic Mountain) der var kommet tæt på Hua Hin, som selvfølgelig skulle testes af. Jeg havde lokket Emil og min far med på turen og jeg skal love for at vi fik en oplevelse for livet. Vi fik godt nok "kun" 7 fisk på 11 timers fiskeri, men alle var over 15 kg og de fightede alle som havde man kroget et damplokomotiv. Største fisk, som også er ny PR, blev en Arapaima på omkring 80 kg. Et monster uden lige.

Selvom det er put'n'take er det stadig en kæmpe oplevelse at stå at fighte så store og stærke fisk, så jeg kan kun anbefale alle der befinder sig på de kanter at prøve det. Priserne varierer lidt, men de gode søer med de helt store fisk koster cirka 1300 kr for en dags fiskeri.

Hvis nogen ønsker hjælp til fiskeri i området skriver i bare på jonas@pikefly.dk

Knæk og bræk derude! :)


80 kgs Arapaima Giga. Lidt af en drømmefisk :)
Siamesisk karpe på cirka 30 kg. Tog 25 min at hive ind.

Redtail Catfish på cirka 15 kg.

Emil med endnu en flot siamesisk karpe
Den mindste af to arapaimaer - cirka 40 kg.

Jurassic Mountain er den flotteste af alle søer i Hua Hin i området. Her ses hvorfor.

Udsigt ud over søen.

En lang fight med en 25-30 kilo Siamesisk karpe
Min far holder skarpt øje med stængerne

20 minutters fight i skybrud

Emil er helt smadret efter en lang fight med en siamesisk karpe i 35 graders fugtig varme.

Et billede fra siden af vores 80 kgs arapaima. Den var kæmpe.

Dagen blev sluttet af med en masse kolde Singha beers :)

Tidligere indlæg om vores Thailands ture kan læses her:

- http://pikeflydenmark.blogspot.dk/2012/09/thailand-here-we-come.html
- http://pikeflydenmark.blogspot.dk/2012/11/vi-har-travlt.html


Ingen kommentarer:

Send en kommentar